دسته‌بندی:   مشاوره تحصیلی

درس خواندن شبانه

درس خواندن شبانه

برای داشتن آمادگی ذهنی مناسب باید وضعیت خواب خود را بررسی کنید و خواب کافی داشته باشید. شما با رعايت ساعت خواب كافي که روزانه ۷.۵ الي ۸.۵ ساعت است، می توانید بر احساس خستگي خوب غلبه نماييد.

هرگز خواب ساعت های ۱۲ الی ۳ نیمه شب را ازدست ندهید، چون عمیق ترین زمان خواب در این ساعت می باشد و در صورتی که در این مدت خواب مداوم صورت نداشته باشید، باعث احساس خستگی و بی حوصلگی در طول روز خواهد می گردد. همچنین خواب مناسب باعث افزایش دقت شما در امتحانات و افزایش تمرکز شما در کلاس درس می شود. بنابراین برای داشتن نظم ذهنی مطلوب و داشتن تمرکز و دقت لازم در مدرسه خواب خود را تنظیم کنید. تلاش کنید، همیشه خواب خود را همانطور که در بالا توضیح داده شد، تنظیم کنید تا بتوانید با تمرکز و دقت بالایی در کلاس درس حاضر شوید.
با اینکه شب بیداری برای بدن مضرر است و با خواب روز جبران نمی‌شود، گاهی مجبوریم بیدار بمانیم.

راهکارهایی برای بیدار ماندن در شب امتحان:
برای بیدار ماندن در شب آزمون، غذای سالم بخورید. غذاهای چرب و سنگین در شب امتحان، شما را خواب آلود و کند می‌کند و شما به سختی نمی‌توانید چشمانتان را باز نگه دارید. اگر می‌خواهید زمان درس خواندن هوشیار باشید، غذاهایی نظیر سالاد، سوپ میل کنید.

آدامس بخورید تا شب امتحان خواب آلود نشوید. چند بسته آدامس با طعم نعنا یا اکالیپتوس استرا کنار خود بگذارید و موقع مطالعه بجوید تا سرحال‌تر بمانید.

یک برش لیمو ترش گاز بزنید تا خواب آلود نشوید، حتی اگر ترشی اش را دوست ندارید یک گاز به لیمو ترش بزنید. لیمو ترش مثل یک سیلی خواب را از شما دور می کند و این یک درمان خانگی است که برای بیماران مبتلا به نارکولپسی، که ناگهان خواب آلود می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

شب امتحان چندین بار صورت خود را با آب خنک بشویید، چندین بار در آیینه برای خودتان شکلک در بیاورید تا حواستان از خوابیدن پرت شود. به سرعت با این کار خواب از سرتان می‌پرد.

پشت گوش خود را ماساژ دهید، جالب است بدانید بودایی‌ها برای اینکه در حین مراقبه خواب آلود نباشند، پشت گوش خود را ماساژ می‌دهند.

چندین بار خمیازه بکشید تا مغزتان خنک شود، چون مغزتان در هنگام خستگی داغ کرده است. همین طور خمیازه با تکان دادن عضلات به شما تحرک می‌دهد تا خواب آلود نشوید.

برای برطرف شدن خواب آلودگی با صدای بلند بخندید و تلاش کنید قهقهه بزنید. با تکان خوردن ماهیچه‌های گونه، خواب از سرتان می‌پرد. همین طور خنده ذهن شما را شاداب می‌کند.

موسیقی شاد گوش بدید تا خوابتان نبرد، موسیقی های بی‌کلام و شاد گوش دهید تا خواب از سرتان بپرد.

پشت دست خود پیاز بمالید تا خوابتان نبرد. شاید به نظر خنده‌دار باشد، اما با نصف کردن پیاز و مالیدن آن پشت دست خود خواب از سرتان می‌پرد. پیاز اشک آور است و نمی‌گذارد شب امتحان خواب آلوده شوید. هم چنین پیاز برای پوست دست هم خوب است.

روغن نعنا بو کنید تا بیدار بمانید شب امتحان کمی روغن نعنا استشمام کنید تا شب امتحان خوابتان نگیرد.

تمام عوامل حواس پرتی را از خود دور کنید هدف از بیدار ماندنتان را یاد نبرید. شما بیدارید تا درس بخوانید پس همه وسایلی که حواستان را پرت می‌کند از خود دور کنید. موبایل، لب تاب خود را خاموش کنید.

برای بیدار ماندن شب آزمون موضوعات متنوعی را مطالعه کنید، تلاش کنید روی یک درس یا یک موضوع تمرکز نکنید. از هر مبحثی کمی مطالعه کنید تا به ذهنتان تنوع بیشتری دهید.

کمی نوشیدنی کافئین دار بخورید. اما در خوردن آن زیاده روی نکنید. دقت کنید که قهوه آب بدن را می‌کشد، پس آب بیشتری بنوشید.

دیگر مقالات سایت
نیکولا تسلا، شاید همان عمو برقی!

نیکولا تسلا، شاید همان عمو برقی!

مهندس و فیزیکدان صربی آمریکایی، نیکولا تسلا (1943-1946) ده ها پیشرفت در تولید، انتقال و استفاده از نیروی برق انجام داد. او اولین موتور متناوب جریان (AC) را اختراع کرد و...

بهترین سن برای یادگیری زبان

بهترین سن برای یادگیری زبان

جدیدترین پژوهش‌ها، تصویری پیچیده‌تر از روند تکامل...

ما تربیت نشدیم ! !

ما تربیت نشدیم ! !

ما تربیت نشدیم. تربیت ما بیش از این نبوده است که به بزرگ‌ترها احترام بگذاریم، کلمات زشت نگوییم، پیش دیگران پای خود را دراز نکنیم، حرف‌شنو باشیم، صبح‌ها ب...